Thursday, December 6, 2007

Ape kah diorg nih ???

Pg td tgh tunggu bas..(arini turun awal plak..tp bas hampeh tu still sampai kul 7.30..eee..xde can nak g awal..jiwa kacau btul..),ttibe ramainye budak sekolah..rs nye br lepas SPM..sbb asyik ckp psl soalan exam..pakai tshirt pink sume nye..da la ketat..even kcik lg dpd aku tp ciri-ciri kewanitaan yg patut disembunyikan dah ade..eee...kite yg pompuan nak tgk pon malu..~
Ade bas 223..diorg dok bkejar..tp bas tu jalan je sbb br lepas turunkan org..menyumpah seranah diorg..eee...x sanggup telinga nak dgr..abih luar dlm sumer nyer disebut..astaghfirullah..ape kah diorg nih???
Diorg dok balik kat bus stop..dok kat seblah aku plak tu..tdengar la kat telinga ni diorg borak psl kawen.."aik..biar btul"..mude remaja dan di depan public..dgn sgt kuatnye mcm nk bgtau smua org...psl cincin kawen..psl hantaran bape dulang..psl baju kawen...
ish..ish..ish...rs nk gelak pon ade..xpe la budak-budak...biar la diorg berangan..
"mane la diorg ni nk g???ade aktiviti kat sek kot"..hati tdetik..mcm tau je persoalan dlm kepala ni..ttibe ade dgr dialog ni.."eee...mcm nak ujan je..bole ke g genting ni??"...ooo...nak g genting...trip dgn kwn2 la ni sbb pakaiannye..eee..x sanggup nk tgk...
Kepala terpikir..ape aku wat lps SPM dl ek??budak-budak skrg ni pandai wat trip sendiri-sendiri..pegi genting plak tu..mak ayah x risau ke???
aku dulu lps SPM watpe ek??oo...masih lagi bersedih teringat hajat nk jaga arwah nenek yg x kesampaian...lps sek rendah msk hostel..ingtkn tgh tunggu result spm bole la bmnje dgn arwah nenek cm ms kecik2dl..tp x kesampaian..~so,aku x wat ape2..dok umah..wat cross stitch..kdg2 g kubur...
Skrg ni atok pon dah xde..org yg susah payah jg+didik aku dr kecik..Al-Fatihah utk arwah nenek & atok tersayang...moga ditempatkan di kalangan hamba Nya yg dirahmati..
Hajat atok nk tgk aku berumah tangga pon x kesampaian..
ape nk buat...Allah Yang Lebih Mengetahui dpd hambaNya..Sesungguhnya mati itu adalah pasti..

2 comments:

Unknown said...

..itulah hakikat generasi skrg..hilang punca dan tak tentu hala hidup..

Anonymous said...

itu la psl..nk dgr ape yg diorg bualkan pon kite jadi takot..